Vind hier antwoord op de meest gestelde vragen

Om het makkelijk te maken hebben wij de meest gestelde vragen verzameld. Natuurlijk is het ook mogelijk om ons te bellen of te mailen, we helpen iedereen graag op weg!

Wanneer kan ik factureren?

Je kunt factureren na vier weken of na afloop van de kalendermaand. Dit kan per opdrachtgever verschillen. Bij de werkopdracht die je van Brainnet hebt ontvangen, staat een uitleg over hoe je dit kan doen. Kom je er niet uit? Bel gerust even één van onze collega's van de financiele administratie 030 602 16 17. 

Wanneer wordt mijn openstaande factuur betaald?

Wij betalen je factuur als wij een getekend contract hebben, als de vervaldatum is verstreken en als de (fiscale) risico afdekking op orde is.  

Ik wil graag mijn facturen sneller betaald krijgen, kan dit?

Als je factuur voldoet aan de eisen dan betalen wij binnen 35 dagen uit. Mocht een klant andere standaardtermijnen hanteren, dan zullen wij die één op één overnemen. We kunnen ons voorstellen dat je als (soms) sneller betaald wil worden. Dit kan. Wij bieden je hiervoor de volgende mogelijkheden. Jij kiest zelf welke betalingstermijn het beste bij je past. Ben je tevreden over de huidige betalingstermijn? Dan verandert er niets voor jou.

Ik wil onderhandelen over de voorwaarden in mijn contract. Kan dit?

Wij houden ons aan de contracten zoals we die afsluiten met onze klanten. Op deze manier realiseren wij een gelijk speelveld voor alle zelfstandig professionals en leveranciers.

Krijg ik een contract dat geldt voor alle klanten van Brainnet?

Nee, je krijgt per klant een apart contract. Wij zetten namelijk de inkoopvoorwaarden van onze klanten één-op-één door. 

Krijg ik altijd een terugkoppeling over de status van een aanvraag?

Wij streven ernaar om je altijd een inhoudelijke terugkoppeling te geven. 
Neem vooral contact met ons op als je niets hebt gehoord. Wij informeren je graag.

Waar vind ik de openstaande vacatures/ aanvragen?

De vacatures/aanvragen zijn terug te vinden op de portal van Brainnet. 

Ja, ik heb al een account

Nee, ik wil nu een account

Waarom is een screening verplicht bij Brainnet?

Een goede screening is noodzakelijk om te controleren of professionals daadwerkelijk beschikken over de juiste kwalificaties, papieren, diploma's en gecontroleerde referenties. Controle hierop voorkomt dat opdrachtgevers achteraf voor verrassingen komen te staan.

Welke gegevens hebben jullie nodig om een VOG digitaal te kunnen aanvragen?

Om de VOG digitaal voor je te kunnen aanvragen hebben wij de volgende gegevens nodig:

  • Je achternaam  
  • Je geboortedatum
  • Je e-mailadres dat gekoppeld is aan je DigiD
  • Mogelijkheid om met iDeal te kunnen betalen

Hoe weet ik of jullie mijn screeningsdocumenten hebben ontvangen en verwerkt?

Na elk ontvangst van een screeningsdocument stellen wij je op de hoogte via de portal. Je kunt de realtime status van de screening onder je eigen account altijd terugvinden in de portal.

Hoe weet ik of mijn contractgegevens al binnen zijn bij Brainnet?

Zodra de screening voldoende is om met de opdracht te starten, ontvangen wij het contract van de klant.
Deze wordt binnen 5 werkdagen verwerkt en hierna sturen wij de contracten digitaal naar je toe. 

Hoe zit het met relatie- en concurrentiebedingen bij Brainnet?

Brainnet heeft geen relatiebedingen en concurrentiebedingen.
Wij vinden het niet correct om onze gezamenlijke klant voor jou contractueel af te schermen.

Staat je vraag er niet bij?

Contact met ons opnemen kan natuurlijk ook!

Bel ons:
+31 (0) 30 602 16 17

of mail:
info@brainnet.nl