Vragen? Bel +31 (0) 30 602 16 17

FAQ

Ga je aan de slag bij een opdrachtgever via Brainnet, dan kunnen wij ons voorstellen dat je vragen hebt. De meest voorkomende vragen hebben wij hier voor je verzameld. Staat je vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op via telefoonnummer +31 (0) 30 602 16 17. Wij staan je graag te woord. 

Krijg ik altijd een terugkoppeling over de status van een aanvraag?

Wij streven ernaar om je altijd een inhoudelijke terugkoppeling te geven. 
Neem vooral contact met ons op als je niets hebt gehoord. Wij informeren je graag.

Waar vind ik de openstaande vacatures/ aanvragen?

De vacatures/aanvragen zijn terug te vinden op de portal van Brainnet. Schrijf je direct in bij Brainnet en hiermee toegang tot ons portal en daarmee actuele en voor jou relevante projecten.

Krijg ik een eenmalig contract dat geldt voor alle klanten van Brainnet?

Nee, je krijgt per klant een apart contract. Wij zetten namelijk de inkoopvoorwaarden van onze klanten één-op-één door. 

Waarom is een screening noodzakelijk?

Een goede screening is noodzakelijk om te controleren of professionals daadwerkelijk beschikken over de juiste kwalificaties, papieren, diploma's, gecontroleerde referenties. Controle hierop voorkomt dat opdrachtgevers achteraf voor verrassingen komen te staan.

Hoe weet ik of mijn screeningsdocumenten zijn ontvangen en verwerkt?

Na elk ontvangst van een screeningsdocument stellen wij je op de hoogte via de portal. Je kunt de status van de screening terugvinden in de portal.

Welke gegevens hebben jullie nodig om een VOG digitaal te kunnen aanvragen?

Om de VOG digitaal voor je te kunnen aanvragen hebben wij de volgende gegevens nodig:

  • Je achternaam  
  • Je geboortedatum
  • Je e-mailadres dat gekoppeld is aan je DigiD
  • Mogelijkheid om met iDeal te kunnen betalen

Is het nodig om een afspraak te maken als ik wil langskomen om documenten laten zien?

Nee, het is niet nodig om een afspraak hiervoor te maken.
Je kunt van maandag tot en met vrijdag van 08:30 uur tot 17:00 uur bij ons binnenlopen. De koffie staat klaar!

Wanneer kan ik factureren?

Je kunt factureren na vier weken of na afloop van de kalendermaand. Dit kan per opdrachtgever verschillen. Bij de factuur dient een getekende urenstaat te zitten. 

Wanneer wordt mijn openstaande factuur betaald?

Openstaande facturen worden betaald als de fiscale risicoafdekking op orde is, als wij de Dienstverleningsovereenkomst getekend in ons bezit hebben en als de vervaldatum is verstreken. Het is ook mogelijk van onze dienst versneld betalen gebruik te maken.

Ik wil graag snel mijn facturen betaald krijgen, hoe zorgen jullie hiervoor?

Als je factuur voldoet aan de vormvereisten en de gestelde fiscale eisen, dan betalen wij binnen 35 dagen uit. Dit ongeacht of wij het geld al van de klant hebben ontvangen. Mocht een klant andere standaardtermijnen hanteren, dan zullen wij die één op één overnemen. We kunnen ons voorstellen dat je als ondernemer (soms) sneller betaald wil worden. Dit kan. Wij bieden je een aantal mogelijkheden. Jij kiest zelf welke betalingstermijn het beste bij je past. Ben je tevreden over de huidige betalingstermijn? Dan verandert er niets voor jou.

Hoe weet ik of mijn contractgegevens al binnen zijn bij Brainnet?

Zodra de screening voorlopig is afgerond, ontvangen wij het contract van de klant.
Deze wordt binnen 5 werkdagen verwerkt en hierna sturen wij jouw contracten naar je toe.

Waarom hebben jullie een recent KvK-uittreksel nodig?

De reden hiervoor is dat we de tekenbevoegde(n) moeten kunnen herleiden tot natuurlijk(e) perso(o)n(en) en niet als bedrijven. De gegevens kunnen we via het uittreksel van de KvK op de juiste manier overnemen.

Hoe zit het met relatie- en concurrentiebedingen bij Brainnet?

Brainnet heeft geen relatiebedingen en concurrentiebedingen.
Wij vinden het niet correct om onze gezamenlijke klant voor jou contractueel af te schermen.

Ik wil onderhandelen over de voorwaarden in mijn contract. Kan dit?

Brainnet is gehouden aan de contracten die zijn gesloten met de klant. Onze klanten hebben uitdrukkelijk verzocht deze contracten niet aan te passen. Op deze wijze wordt er een gelijk speelveld gecreëerd voor alle zelfstandig professionals en leveranciers.