+31 (0) 30 602 16 17

'Geen reactie op offerte grote ergernis'

11 juli 2014

Zzp’ers ergeren zich groen en geel aan potentiële opdrachtgevers die niet reageren op een werkvoorstel of offerte.Voor 72 procent is het de grootste ergernis in het contact met klanten, zo blijkt uit een online enquête van belangenorganisatie ZZP Netwerk Nederland onder 234 leden. Het gaat om offertes die op verzoek zijn toegezonden. Vooral mkb’ers laten vaak niets van zich horen naar aanleiding van een ontvangen offerte.Ook het nabellen is vaak lastig. Zelfs als het contact eerst goed was, geven bedrijven bij opvolgtelefoontjes vaak niet thuis.

“Het feit dat het bedrijfsleven nauwelijks het fatsoen heeft om normaal te communiceren over de stand van zaken met betrekking tot een uitgebrachte offerte, is natuurlijk verontrustend”, vindt voorzitter Jerry Helmers van de zelfstandigenorganisatie.

Facturen

De op een na grootste ergernis onder zzp’ers is een te late betaling van facturen, 11 procent van de ondervraagden vindt dit het meest irritant. Een verandering van inhoudelijke werkzaamheden staat met 9 procent op de derde plaats. Verder ergeren zelfstandigen zich aan het afzeggen van een offerte zonder reden en aan de vraag van een klant om een offerte, terwijl die eigenlijk niet weet wat hij wil.

>>>'Geen reactie op offerte grote ergernis'