Vragen? Bel +31 (0) 30 602 16 17

FAQ

Wanneer professionals via u als leverancier aan de slag gaan bij een opdrachtgever van Brainnet, dan kan het zijn dat u een aantal vragen heeft. De meest voorkomende vragen hebben wij hier voor u verzameld. Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact op met het secretariaat via telefoonnummer +31 (0) 30 602 16 17. Wij staan u graag te woord.

Wat kost de dienstverlening van Brainnet?

Onze vergoedingen zijn vooraf afgesproken met de klant. Wij berekenen geen aparte opstartkosten, geen kosten voor het ontvangen van de aanvragen, geen contractmanagement- of risicoverzekeringsopslagen en of kosten voor abonnementsvormen. 

Krijg ik altijd een terugkoppeling over de status van een aanvraag?

Wij streven ernaar iedereen altijd een terugkoppeling te geven. 
Neem vooral contact met ons op als u niets hebt gehoord. Wij informeren u graag.

Vind ik via de portal ook de openstaande aanvragen?

Ja. Alle actuele aanvragen van onze opdrachtgevers kunt u terugvinden via de portal. 

Waarom moet er gescreend worden?

Een goede screening is noodzakelijk om te controleren of professionals daadwerkelijk beschikken over de juiste kwalificaties, papieren, diploma's, gecontroleerde referenties etc. Controle hierop voorkomt dat opdrachtgevers voor verrassingen komen te staan.

Zijn alle screeningsdocumenten ontvangen en verwerkt?

Na elke ontvangst van screeningsdocumenten houden wij u op de hoogte van de status via de portal. 

Welke gegevens hebben jullie nodig om een VOG digitaal te kunnen aanvragen?

Om de VOG digitaal te kunnen aanvragen, hebben wij de volgende gegevens (van de kandidaat) nodig:

  • Achternaam  
  • Geboortedatum
  • Een e-mailadres dat gekoppeld is aan DigiD
  • De beschikking om met iDeal te kunnen betalen

Wanneer kan ik factureren?

U kunt factureren na afloop van de kalendermaand.  Bij de factuur dient een getekende urenstaat te zitten. 

Wanneer wordt mijn openstaande factuur betaald?

Openstaande facturen worden betaald als de fiscale risicoafdekking op orde is, als wij de dienstverleningsovereenkomst getekend in ons bezit hebben en als de vervaldatum is verstreken.

Ik wil graag snel mijn facturen betaald krijgen. Kan dit?

Wij hanteren altijd de overeengekomen betaaltermijn van onze opdrachtgevers. We kunnen ons voorstellen dat u als ondernemer (soms) sneller betaald wil worden. Dit kan. Wij bieden een aantal mogelijkheden. U kunt - per factuur - zelf kiezen welke betalingstermijn het beste  past. Bent u tevreden over de huidige betalingstermijn? Dan verandert er niets. Hier leest u alles over de versnelde betalingsmogelijkheden.

Kan ik mijn factuur eerder betaald krijgen?

Ja, het is mogelijk om je factuur eerder betaald te krijgen door middel van versneld betalen.
Wij geven u hier graag meer informatie over. U kunt ons bereiken via +31 (0) 30 602 16 17.

Kan ik digitaal factureren?

Ja, u kunt digitaal factureren. Uw factuur kan naar facturen@brainnet.nl gestuurd worden.

Waarom moet de accountantsverklaring worden opgesteld en ondertekend zijn door een gecertificeerde accountant?

Een gecertificeerde accountant is verbonden aan bepaalde wet- en regelgeving waardoor Brainnet vrijwaring heeft van fiscale aansprakelijkheden.

Waarom is een Verklaring betalingsgedrag van de Belastingdienst niet voldoende?

Het bewijs van betalingsgedrag, afkomstig van de Belastingdienst, geeft aan dat de financiële processen binnen een onderneming in orde zijn, maar ook geeft het aan dat de onderneming niet is gevrijwaard van haar aansprakelijkheden.

De werknemer staat niet bij onze onderneming op de payroll, wat nu?

Als de medewerker niet op de loonlijst staat van de onderneming met wie Brainnet op dat moment zaken doet, dan kan deze onderneming ook niet door de accountant laten verklaren dat de loonheffingen zijn aangegeven en afgedragen aan de Belastingdienst.

Wij verwachten dan een accountantsverklaring inzake de loonheffingen van de onderneming waar de medewerker op de loonlijst staat. Dat betekent dat wij per kwartaal twee accountantsverklaringen verwachten:

  1. Accountantsverklaring inzake de omzetbelasting van de onderneming met wie Brainnet zaken doet.
  2. Accountantsverklaring inzake de loonheffingen van de onderneming waar de medewerker op de loonlijst staat.

Waarom hebben jullie een recent KvK-uittreksel nodig?

Het KvK-uittreksel mag niet ouder zijn dan 6 maanden om ervoor te zorgen dat we contracten opmaken op de actuele informatie.

Waarom hebben jullie soms ook de KvK-uittreksels nodig van de holding(s)?

De reden hiervoor is dat we de tekenbevoegde(n) moeten kunnen herleiden tot natuurlijk(e) perso(o)n(en) en niet tot bedrijven. De gegevens kunnen we via een KvK op de juiste manier overnemen.

Krijg ik met Brainnet een eenmalig contract dat geldt voor alle klanten waarbij externen worden ingezet?

Nee, u krijgt per klant een apart contract. Wij zetten namelijk de inkoopvoorwaarden van onze klanten één-op-één door. 

Hoe zit het met relatiebedingen en concurrentiebedingen bij Brainnet?

Brainnet heeft geen relatiebedingen en concurrentiebedingen.
Wij vinden het niet correct om onze gezamenlijke klant voor u contractueel af te schermen.

Ik wil onderhandelen over de contractvoorwaarden. Kan dat?

Brainnet is gehouden aan de contracten die zijn gesloten met de klant. Onze klanten hebben uitdrukkelijk verzocht deze contracten niet aan te passen. Zo is een gelijk speelveld gecreëerd voor alle leveranciers.