Interview BNR | Communicatie over de as van de inhoud

Interview BNR | Communicatie over de as van de inhoud

Brainnet is sinds 2017 sponsor van het BNR programma Werkverkenners. Presentator Rens de Jong gaat daarin wekelijks op zoek naar het antwoord op belangrijke vragen over werk, zoals: Wanneer ben je oud voor een werkgever? Wat is het ideale aantal uur van een werkweek? Alle werktrends komen aan bod. Deskundigen schuiven aan in de studio en prikkelende stellingen worden afgewisseld met scherpe reportages. Een format dat de HR markt in de volle breedte belicht, voor zelfstandigen, werknemers, werkgevers en opdrachtgevers. Dat maakt Werkverkenners uniek. Een format dat de HR markt in de volle breedte belicht. "Voornaamste doelstelling van het sponsoren van een wekelijks radioprogramma op BNR was om de geholpen naamsbekendheid van Brainnet omhoog te brengen," aldus Anne Meint Bouma, directeur van Brainnet. Wat levert de samenwerking op? En wat zijn de geleerde lessen?

Een interview met Anne Meint Bouma, directeur van Brainnet
Brainnet was vier jaar geleden geen kleine, maar een relatief onbekende speler. Voornaamste doelstelling van het sponsoren van een wekelijks radioprogramma op BNR Nieuwsradio was dan ook om de geholpen naamsbekendheid omhoog te brengen. En uiteindelijk een groter marktaandeel verkrijgen. “Bij Brainnet communiceren we altijd over de as van de inhoud. We willen relevant zijn voor onze doelgroep, die bestaat uit HR-en Inkoopafdelingen van bedrijven. De kracht van de journalistieke inhoudelijkheid en het grote bereik onder beslissers maakt FD Mediagroep een geschikte partner voor Brainnet en daarom zijn we deze samenwerking aangegaan,” aldus Anne Meint.

Sponsoring is maatwerk, het is geen one size fits all
Het sponsoren van Werkverkenners is een belangrijke schakel in de ketting van de marketingactiviteiten van Brainnet. “Naar aanleiding van de radio-uitzending verlengen we de content via verschillende online kanalen. Daarnaast zijn we al 8 jaar partner van het platform Zipconomy. En met HR Horizon hebben we in 2019 een mooi event opgezet om echt contact te hebben met onze doelgroep. BNR Zakendoen heeft daar tevens een live radio-uitzending gemaakt. We proberen zowel on- en offline verbindingen met onze doelgroep te leggen. Altijd met relevante content en daarvoor zoeken we continu naar nieuwe manieren om dit te bewerkstelligen. Zo hebben we in 2018, vlak voor de inwerktreding van de nieuwe AVG-wet, in samenwerking met BNR het ‘Nationaal debat Privacy en de Arbeidsmarkt’ georganiseerd. Een, destijds, actueel en zeer relevant thema voor de arbeidsmarkt waar we samen op in hebben gespeeld.”

“De samenwerking met FD Mediagroep is prettig. De lijnen zijn kort en er is interactie. Daarmee wil ik aangeven dat je het samen doet. FD Mediagroep is een wendbare organisatie en staat open voor vernieuwing. Afgelopen jaar vroeg ik me af of het programma inhoudelijk nog steeds zo sterk was, je moet oppassen dat je niet vervalt in gewoontes. FD Mediagroep staat open voor dit soort feedback. Samen hebben we meer scherpte aangebracht, accenten verlegd. Het blijft maatwerk, sponsoring is geen one size fits all.”

Stijging van de geholpen naamsbekendheid
In het tweede jaar van Werkverkenners heeft DVJ Insights een sponsoreffectonderzoek uitgevoerd. Daaruit bleek onder andere dat de geholpen naamsbekendheid aan het stijgen was. Fijn om vanuit onderzoek bevestigd te krijgen dat wat je doet, het gewenste effect heeft. Door deze langdurige samenwerking zijn we echt tot iets moois gekomen en dat is iets om trots op te zijn.

Bron: https://fdmg.nl/kennisdeling/brainnet/