Vragen? Bel +31 (0) 30 602 16 17

Neutrale dienstverlening krijgt steeds meer (h)erkenning

Arno Lugthart, directeur Brainnet op 2 maart 2015

Neutrale dienstverlening krijgt steeds meer (h)erkenning

‘Gelijke kansen, eerlijke tarieven en transparantie in voorwaarden. Die elementen zijn voor Brainnet essentieel en vormen ons bedrijf. Steeds meer organisaties realiseren zich dat als ze een flexibele schil willen inrichten, het belangrijk is om met een neutrale partij te werken. Wij zijn die neutrale partij. En we zijn volop aan het groeien. Daarbij hebben we in december Infraflex/Myflex overgenomen’, vertelt aldus Arno Lugthart, directeur Brainnet.

‘Wij willen dé intermediair in Nederland zijn op de markt van flexibele arbeid. Bij die ambitie hoort een serieuze marktomvang, daarnaast is het belangrijk dat we aanwezig zijn in meerdere sectoren en dat de dienstverlening compleet is en waarde toevoegt. Infraflex/Myflex bieden ons de mogelijkheid ons marktaandeel te vergroten, bovendien is Infraflex actief in de technische branche. Dat is voor ons een interessante sector waar we nog niet actief in waren.’

Kansen

De integratie van de bedrijven is in volle gang. Arno: ‘We zijn met elkaar aan het kijken hoe we onze processen slim in elkaar kunnen passen. Daarbij focussen we ons vooral op onze klanten, leveranciers en kandidaten. Het is van het grootste belang dat de dienstverlening zoals partijen die nu van ons gewend zijn gewoon door blijft gaan. Verder blijven de labels bestaan. De merken staan sterk in de markt en dat willen we zo houden. Tegelijk kijken we naar elkaars diensten. Infraflex is bijvoorbeeld dienstverlening aan het ontwikkelen om personeel in te zetten op buitenlandse projecten. Dit is erg interessant voor Brainnet.’

Aantrekkelijk

Ook voor leveranciers ziet Brainnet alleen maar kansen. ‘Leveranciers die arbeidscapaciteit ter beschikking stellen aan Brainnet, kunnen ook aantrekkelijk zijn voor Infraflex. We verbinden de leverancier van Brainnet graag aan Infraflex en andersom. Dat betekent meer kansen op mooie opdrachten en voor klanten betekent het dat ze gebruik kunnen maken van een bredere keuze aan kandidaten.’

Co-creatie

Brainnet streeft naar een transparante en eerlijke markt voor aanbieders en afnemers van flexibele arbeid. Daarbij is het belangrijk om neutraal te zijn als dienstverlener. Brainnet wil geen concurrent van haar leveranciers zijn. ‘Wij hebben geen personeel op de bank zitten die we voorkeur moeten geven, misschien wel ten koste van een betere kandidaat.’ Klanten worden uitgedaagd om strategisch te denken. ‘Co-creatie noemen we dat, samen met de klant iets bouwen wat voor de klant van belang is. Daarvoor moet je betrouwbaar zijn: zeg wat je doet en doe wat je zegt. Onze klanten herkennen ons als neutrale partner en de behoefte aan neutrale MSP-dienstverlening groeit. We staan pas aan het begin’, voorspelt Arno.