Vragen? Bel +31 (0) 30 602 16 17

'Ik ben een echt mensenmens'

Mariska Zeegers, recruiter en klantmanager op 4 juli 2016

'Ik ben een echt mensenmens'

Toen ik hier kwam werken, was ik de twaalfde medewerker. We zijn nu met zestig man! Leuke details: ik ben zelf 17 kilo lichter en heb een meter minder haar dan elf jaar geleden’, lacht Mariska Zeegers. Ze startte elf jaar geleden bij Brainnet en is werkzaam als recruiter en klantmanager. 

Mariska is klantmanager en recruiter in hart en nieren. ‘Ik kom graag bij onze klanten over de vloer. Ik ga het gesprek aan en achterhaal wat voor professional onze klant zoekt. Het mooie is dat wij onafhankelijk zijn in ons zoekwerk. Wij hebben geen eigen mensen in dienst die wij bij klanten plaatsen, maar wij zetten de aanvraag uit in de totale markt. We verzamelen tegelijk benchmarkinformatie, zo weten we of we te maken hebben met bijvoorbeeld schaarste en we krijgen zicht op tarieven. Het leuke is dat iedereen door onze werkwijze een gelijke kans krijgt op een opdracht. Daar word ik blij van.’

De beste persoon voor de opdracht

‘Een tijdje geleden nog adviseerde ik een van onze klanten over een zelfstandig professional. Ik wist zeker dat deze persoon gezien profiel, werkervaring en persoonlijkheid de beste was voor de opdracht. Toch had de klant in eerste instantie het cv aan de kant geschoven. Het lukte mij de klant te overtuigen en nu blijkt dat deze persoon het supergoed doet. Dat is natuurlijk ontzettend fijn, zowel voor de opdrachtgever als kandidaat’, vindt Mariska.

Hectiek

Natuurlijk is het werk niet meer precies hetzelfde als elf jaar geleden. Mariska: ‘Elf jaar geleden kwamen standaard op vrijdagmiddag de aanvragen via de mail bij ons binnen. Vaak gingen we voor het weekend er nog mee aan de slag, contact leggen met kandidaten, projecten uitzetten in ons netwerk en bellen. Nu zijn veel stappen in het proces geautomatiseerd. Dit is efficiënter natuurlijk, maar ik mis die hectiek van de vrijdagen nog wel eens. Gelukkig blijft mijn werk wel altijd mensenwerk, de gesprekken met kandidaten, leveranciers en onze klanten zou ik echt niet kunnen missen.’

Sterke basis

En Brainnet zelf? ‘Ik denk dat we een professionaliseringslag hebben gemaakt. Er is de afgelopen jaren sterk ingestoken op kennis en automatisering. Dat is een sterk onderscheidend vermogen. We hebben veel kennis van inhuurprocessen, wet- en regelgeving. Ik merk dat onze klanten daar op bouwen. Het is fijn om die sterke basis vanuit intern te hebben. Ik vind het interessant om met onze opdrachtgevers te sparren en om verschillende kandidaten te spreken. Het geeft mij elke keer weer energie als het gelukt is de juiste mensen aan elkaar te verbinden.