Vind hier antwoord op de meest gestelde vragen

Om het makkelijk te maken hebben wij de meest gestelde vragen verzameld. Natuurlijk is het ook mogelijk om ons te bellen of te mailen, we helpen iedereen graag op weg!

Wanneer kunnen wij factureren?

Factureren kan na vier weken of na afloop van de kalendermaand. Dit kan per opdrachtgever verschillen. Bij de werkopdracht staat een uitleg over hoe er gefactureerd kan worden. Levert dit alsnog vragen op? Bel gerust even één van onze collega's van de financiele administratie 030 602 16 17. 

Wanneer de openstaande factuur betaald?

Wij betalen de factuur als wij een getekend contract hebben, als de vervaldatum is verstreken en als de (fiscale) risico afdekking op orde is.  

Kunnen onze facturen sneller betaald worden?

Als de factuur voldoet aan de eisen dan betalen wij binnen 35 dagen uit. Mocht een klant andere standaardtermijnen hanteren, dan zullen wij die één op één overnemen. We kunnen ons voorstellen dat het prettig kan zijn om (soms) sneller betaald te worden. Dit kan. Wij bieden hiervoor de volgende mogelijkheden. Als leverancier kies jezelf welke betalingstermijn het beste bij je past. Ben je tevreden over de huidige betalingstermijn? Dan verandert er niets.

Ik wil onderhandelen over de contractvoorwaarden. Kan dat?

Brainnet is gehouden aan de contracten die zijn gesloten met onze opdrachtgevers. Zij hebben ons uitdrukkelijk verzocht deze contracten niet aan te passen. Zo is een gelijk speelveld gecreëerd voor alle leveranciers.

Krijgen wij een contract dat geldt voor alle klanten van Brainnet?

Nee, per klant ontvangen leveranciers een apart contract. Wij zetten namelijk de inkoopvoorwaarden van onze klanten één-op-één door. 

Krijg ik altijd een terugkoppeling over de status van een aanvraag?

Via de portal geven wij terugkoppeling over de status van een aanvraag. In de Brainnet Portal staat dan ook altijd een status vermeld bij een aangeboden kandidaat.

Vind ik via de portal ook de openstaande aanvragen?

Ja. Alle actuele aanvragen van onze opdrachtgevers zijn terug te vinden via de portal. 

Waarom moet er gescreend worden?

Een goede screening is noodzakelijk om te controleren of professionals daadwerkelijk beschikken over de juiste kwalificaties, papieren, diploma's en gecontroleerde referenties etc. Controle hierop voorkomt dat opdrachtgevers voor verrassingen komen te staan.

Hoe weten wij of jullie de screeningsdocumenten hebben ontvangen en verwerkt?

Na elk ontvangst van een screeningsdocument sturen wij een bericht via de portal. Hier is realtime de status van de screening zichtbaar.

Welke gegevens hebben jullie nodig om een VOG digitaal te kunnen aanvragen?

Om de VOG digitaal te kunnen aanvragen, hebben wij de volgende gegevens (van de Deskundige) nodig:

  • Officiële voorletters
  • Volledige voor- en achternaam
  • Privé e-mailadres
  • De beschikking om met iDeal te kunnen betalen

De werknemer staat niet bij onze onderneming op de payroll, wat nu?

Als de medewerker niet op de loonlijst staat van de onderneming met wie Brainnet op dat moment zaken doet, dan kan deze onderneming ook niet door de accountant laten verklaren dat de loonheffingen zijn aangegeven en afgedragen aan de Belastingdienst.

Wij verwachten dan een accountantsverklaring inzake de loonheffingen van de onderneming waar de medewerker op de loonlijst staat. Dat betekent dat wij per kwartaal twee accountantsverklaringen verwachten:

  1. Accountantsverklaring inzake de omzetbelasting van de onderneming met wie Brainnet zaken doet.
  2. Accountantsverklaring inzake de loonheffingen van de onderneming waar de medewerker op de loonlijst staat.

Waarom hebben jullie soms ook de KvK-uittreksels nodig van de holding(s)?

De reden hiervoor is dat we de tekenbevoegde(n) moeten kunnen herleiden tot natuurlijk(e) perso(o)n(en) en niet tot bedrijven. De gegevens kunnen we via een KvK op de juiste manier overnemen. Het uittreksel mag niet ouder zijn dan 6 maanden.

Hoe zit het met relatiebedingen en concurrentiebedingen bij Brainnet?

Brainnet heeft geen relatiebedingen en concurrentiebedingen.
Wij vinden het niet correct om onze gezamenlijke klant contractueel af te schermen.

Staat uw vraag er niet bij?

Contact met ons opnemen kan natuurlijk ook!

Bel ons:
+31 (0) 30 602 16 17

of mail:
info@brainnet.nl